Pendawaian Elektrik Rumah

jumpa lagi dengan entri yang agak berlainan daripada sebelumnya.. kali ini bukan wiring kat kereta tetapi prose wiring elektrik rumah pulak, proses re-wiring, pasang lampu, kipas, tambah point plug dan sebagainya terhadap sebuah rumah teres dua tingkap, kat kereta rehat dulu... so lihat je lah gambar di bawah ni sebagai sampingan sahaja


pasang lampu porch


lampu gantung, antik kot


panjat rumah pulak, tukar profession jap


grind sesuatu sambil diperhatikan si kecil


dah siap lampu porch


interior rumah pulak


si kecik memerhati dengna penuh minat


tebuk siling


down light


siap 1. baki lagi ada 11, huhu...


tuan rumah


penulis panjat atas siling pulak untuk pasang bracket kipas


pasang kipas


lampu apa ni


siap wiring


success


lampu ni pulak


dah siap, semua memakan masa 3 hari untuk menyiap sebuah rumah. tambah poit plug, tambah point kipas, point aircond, pasang down light, siapkan paip air dalam tandas. macam-macam kerja lagi...

sekian, terima kasih
jumpa lagi

8 comments:

mangoax said...

kasi la post pasang aircond rumah bro... nak belajaq cket.....

ezam said...

terbaek la abg jeff....serba boleh....

jeff_tacra said...

hehe.. isi masa lapag jika tidak ada projek DIY

Anonymous said...

hebat and very multi skill person b.jeff..tabik la..

Anonymous said...

kalu upah electrician byk point jugak tu....byk rm habih...

jeff_tacra said...

dah buat 4 buah rumah, seperti biasa, tambah point, kipas, lampu, aircond dll

khairul said...

abg jeff multi skill le. mantop..

mohd zaffuan said...

abg jeff, mcm mana cara nak skru lampu gantung kat syiling..rumah saya setingkat je, so pakai plaster siling..kalau pakai skru biasa takut jatuh je lampu sbb siling tu hollow..ada guna skru khas ke atau apa2 teknik yg lain tak? Thanks